Každý operátor, se kterým se zde setkáte, se bude snažit si vás co nejvíce udržet. Proto nabízí všemožné nabídky, tarify a volají vám, aby vám nabídli další slevy. Pokud vám však operátor nevyhovuje, ať už z jakéhokoliv důvodu, můžete přejít k jinému. Dokonce se nemusíte děsit a začít si zapisovat nekonečný seznam, kde všude máte registrované číslo a kde všude jej budete muset měnit. To by zabralo opravdu dlouhou dobu. Přitom si jednoduše můžete převést své číslo k jinému operátorovi, aniž byste trávili hodiny nad telefonování a hledáním, co a jak.
Za prvé je třeba získat kód pro přechod, neboli ČVOP. Někdy pro něj musíte protrpět telefonát plný nabídek, ale jinak stačí zavolat na linku, přes kterou pouze tlačítkem zažádáte o SMS s kódem. Tento kód si uschovejte v případě potřeby.
Vyberte si tarif u operátora, který vám vyhovuje. Vše můžete nastavit přes internet, kde je třeba zadat číslo občanského průkazu, rodné číslo a právě ČVOP. Mějte na paměti, že nesmíte mít žádné závazky a dluhy u dosavadní firmy. Poté by byl přenos nemožný. Nyní vyčkáte, až se na zvolené prodejně objeví vaše nová SIM karta a zde podepíšete smlouvu na stávající tarif.
Musíte vyčkat alespoň 4 pracovní dny, než se přenos uskuteční a vaše nová karta aktivuje. Poté si ji vložte do telefonu a můžete si užívat svůj nový tarif, nového operátora, ale stejné číslo a žádné problémy či protelefonované hodiny informováním o novém čísle.
Pokud přecházíte z firem, které jsou pod operátorem, ke kterému chcete přejít, například měníte z MOBIL.CZ na T-mobile, je zde lepší rovnou přijít vše zařídit na prodejně. Kód pro přenos se totiž zadává až úplně na konci objednávky, jelikož se jedná o stejného operátora.
Můžete samozřejmě ČVOP dodat i později, ale mnohem rychlejší a jednodušší je si jej rovnou vyžádat. Nemusíte pak nic dodatečně zařizovat.