Pokud se podíváme na ekonomy v televizi padají z nich samé chytré fráze, které nikomu nic neřeknou. Ekonomice se však dá porozumět velice snadno. V dnešní době finančních pastí a snadných způsobů zbohatnutí je zapotřebí se orientovat odborných terminologiích.
Nejprve je zapotřebí vymezit si rozdíl mezi ekonomií a ekonomikou. Zatímco co ekonomika je hospodaření jednotlivých zemí, ekonomie je vědní disciplína, která se zabývá jevy trhu, jejich vývojem, výkyvy a zvraty, které se z určitého důvodu dějí.
Většina z nás si řekne, k čemu nám je znalost, jak se vyvíjí trh. Tato znalost se nám může velice hodit, pokud chceme zbohatnout nebo si alespoň něco přivydělat.
Můžeme tyto znalosti využít k investicím do komoditního nebo peněžního trhu. Pokud víme, kdy přijde růst nebo propad ještě předtím, než se to stane můžeme velice snadno vydělat na úspěchu jiných. Taková orientace však není moc snadná a je časově náročná. Často musíme dennodenně sledovat vývoj jednotlivých trhů a zkoumat jejich historický vývoj.
Pokud si však chceme tyto starosti ušetřit můžeme naše peníze svěřit do rukou profesionálů, kteří za tímto účelem mají vystudované potřebné vzdělání.
V rámci trhu je však zapotřebí sledovat jednotlivé fáze, musíme přijít kdy nastává nárůst a kdy propad. Za tímto účelem vznikly nejrůznější studie. Mezi nejznámější patří Bostonská studie nebo li BCG matice.
Ta studuje fáze vývoje produktu na trhu jeho uchycení, zisky a následný propad. Každý produkt procházení fázi zavádění na trhu, kdy má každý podnik velké náklady a minimální zisky. V této fázi se říká produktu hvězdy. Další fází je růst produktu na trhu, kdy není jasné, zda se produkt na trhu uchytí. Jeho náklady jsou stále vysoké, ale zisky jsou na vzestupu.
Třetí fází je zralost, zde výrobky dosahují maximálního zisku a není potřeba podpůrného financování. V této fázi nazýváme výrobky dojné krávy. Poslední fází je úpadek a zánik, kdy výrobky jsou již zastaralé a negenerují příliš mnoho zisku.